257 oldalas marketing könyv amit most INGYENESEN tölthetsz le!
Kattints az alábbi gombra és kérd az könyvem most TELJESEN INGYEN!
Ez az 1. olyan marketing könyv, amely a teljes online marketinget bemutatja. A könyvben megosztok veled minden eszközt és technikát, amivel képes leszel megtöbbszörözni a bevételed!.
Kb. 1-2 perc és küldöm is a könyvet neked :
ééééés utána azonnal töltsd le a könyvet :-)
Hogyan épül fel egy marketing terv?
1. Összefoglaló
Igen, rövid mindenre kiterjedő összefoglalót kell írnod a teljes marketing tervről. A költségekről, célokról és a lépésekről. Az összefoglalót kell utoljára megírnod.
2. Küldetés
Rövid, vagy hosszú leírás arról, hogy mit és hogyan sz- eretnél elérni.
Példa:
A Kovács és tsa 2012 Kft. optimalizálja weboldalát a jobb kereső helyezések érdekében. Célunk, hogy bekerüljünk az első 5 találatba a fontosabb kulcsszavakkal és 12 hó- napon belül elérjük a havi 1 000 000 Ft-os bevételt.
3. Analízis
Az aktuális állapotot kell leírnod adatokkal röviden. Ennek a pontnak kell tartalmazni az alábbiakat:
- Környezet: A céged működését befolyásoló adatok, el- emek és sajátosságok (gazdasági, demográfiai, szociális és technológiai). A legfontosabb a technikai információ a mai napokban, ugyanis sokan használnak okostelefont, emailt, közösségi oldalakat és ezek nagy mértékben át- szabhatják a marketing terved.
- Piac: Le kell írnod mekkora a piac, mennyi keresés van havi szinten a termékeidre, vagy szolgáltatásaidra. Erre a Google Adwords kulcsszóválasztó eszközét használd. A Google Trendek is szerepet kap, ugyanis le kell írnod mi- lyen állapotban van a termék / szolgáltatás (növekszik, hanyatlóban...)
- Konkurencia: Pontosan le kell írnod a konkurenciáid méretét, piaci részesedésüket, a fő termékeiket / szolgál- tatásaikat és az online aktivitásukat. Fizetős szolgáltatá- sokkal le tudod kérni az előző évek egyenlegeit (pénzügyi mérlegek) és ezekből ütős statisztikát tudsz készíteni. A bevételeiket látva azonnal látod, hogy ki erős és ki gyenge, neked az erőset kell szem előtt tartanod.
- Vevők, ügyfelek: Le kell majd írnod pontosan, hogy mennyi ügyfeled van jelenleg, vagy azt, hogy mennyi ügyfelet szeretnél megnyerni adott idő alatt.
- Termék / szolgáltatás: A termékek, szolgáltatások amelyeket értékesítesz, az árak és a profit %-os értéke termékenként, vagy termék családonként.
- Értékesítési csatornák: Minden olyan csatornát le kell írni, ahol értékesíteni tudod a terméked, szolgáltatásod. Itt fel kell tüntetni azokat is, ahol a konkurencia jelen van.
A kulcsszópiramis építése
Elsőként keresd meg azt a kulcs kifejezést, ami a legjobb, legrelevánsabb és elég sokan keresnek rá. Ez az én esetemben a “webáruház készítés”. Ez lesz a pi- ramisod csúcsa, írd is be a háromszög felső pontjába. A 2. szinten keresd meg azt a 3-4 kulcs kifejezést, amelyek ugyanazt jelentik, vagy nagyon közeliek a fő kulc- sszavadhoz. A 3. szintnél a 2. szintet kell szem előtt tar- tanod és kibontani egymás alá szépen.
Példa: 1 kulcsszó ág fenntről lefelé:
Gyermek ruha -> Lány ruha -> Lány nadrág -> Lány farmernadrág
vagy az én példámban:
Webáruház készítés -> Egyedi webáruház -> Egyedi we- báruház fejlesztés
Ha ügyesen írod le a kulcsszavaid, akkor egy karácsony- fa szerű piramis ábrát látsz magad előtt. Nyomtasd ki és ebből indulj ki minden esetben, ha szöveget írsz, linket építesz vagy részben módosítod a weboldalad. Ez a struktúra lesz majd a kategória struktúrád, ha we- báruházad van, vagy a navigációs menü struktúrád, ha weboldalad van.
Long tail kulcsszavak
A long tail fordítása a “hosszú farok”, amely esetében a kulcsszavak hosszát jelöli. A rövid kulcsszavakra (Példa: gyerekruha) nagyon nagy a verseny, azonban a hossz- abb kulcsszavakra kisebb a verseny és gyorsabban előre lehet jutni (Példa: Használt angol lány gyerekruha). Érdekes statisztikai adat az is, hogy a hosszabb 3-6 szóra keresők közül sokkal többen válnak vásárlóvá és ügyféllé. Ennek az az oka, hogy a long tail szavakra kereső érdeklődők már közelebb állnak a vásárláshoz.
Képzeld magad a helyükbe!
Nehéz, de el kell képzelned mit és hogyan keresnél, mely szavak jutnának eszedbe és ez még csak az 1. lépés. Az is kiválóan működik, ha a vevőid kérdezed meg, milyen szavak jutnak eszükbe, hogyan keresnék az adott ter- mékedet.
Adwords szövegírás tippek
A hatékonyan teljesítő hirdetéseknek van pár titka, ezeket is megosztom veled.
Miért vagy egyedi? A hirdetésedben emeld ki, ha ingyen szállítasz, ha raktárról 1 nap alatt szállítasz, ha nagy a választék nálad... Emeld ki mivel vagy jobb!
Árak, akciók : Ne felejtsd el, hogy a vevők a megfelelő ajánlatot keresik. Írd bele az akciódat, az árat és kínálj egy visszautasíthatatlan ajánlatot.
“Mondd meg mit tegyek” A látogatóidat tudat alatt vezérelni kell, ezért használj irányító szavakat: Vásároljon, Látogassa meg, Kattintson ide, Nézze meg, Töltse le, Töltse ki, vegye igénybe ...
Használd a kulcsszavaid! A hirdetéseid címében és hirdetésszövegben is használd a kulcsszavaid. Ez a relevancia értéket növeli, így előrébb kerülhet a hirde- tésed.
Legyen releváns a céloldalhoz! Ha Canon nyomtató akciót hirdetsz, akkor a landing oldal a Canon ny- omtatók kategória legyen az akciós modellekkel. Ha 1 terméket hirdetsz, akkor a landing oldal a termékoldal legyen.
Tesztelj! Legyen min. 3 féle hirdetésed és teszteld melyik hoz jó minőségű látogatókat jobb áron.
Konverzió alapú Adwords kampány
Az Adwords kampányod konverzió követő kódjának alka- lmazásával, megfigyelhető lesz mennyi fizetett kattintás- ból lesz vevő vagy ügyfél. 100 konverzió után már tisztán látni fogod, mekkora lesz az átlagos ára egy vevőnek il- letve ügyfélnek.
Hogyan építs szerethető márkát?
Először is melyik a szerethető márka? A hölgyeknek a Nike woman, mert értük született sok nagyszerű termék. A férfiaknak a Gillette, mert az igényes férfi hajlandó, akár többet is fizetni a jobb minőségért, illetve az ismert márkáért. A babás családoknak a Kolping hotel, mert megismertük mennyire odafigyelnek ránk és a babánkra. Szeretjük őket, mert szerethetőek!
Mitől lesz a te céged is szerethető?
A kommunikáció a szerethető márkák alapja. Minél ügye- sebben írod a weboldal és a hírleveleid szövegét, annál közelebb érsz a szerethető márkához. Az olvasóid ked- velni fogják a stílusod és ezért szeretni fogják a márkád.
A márkád lehet a céged de pl. tanácsadók esetében az Önmárka is, amikor magát a karaktert szerettetjük meg. Utóbbi sokkal könnyebb, mint egy céget megkedveltetni. A szerethető cég kevesebb pénzből tud nagyobb eladást produkálni.
Adwords kampány márkaépítésre
Az Adwordsben a legtöbben alapból letiltják a vizuális megjelenéseket és csak a szöveges keresőhirdetésekre költenek. Ez hozza majd a forgalmat, de megjelenési számban kevesebb és ez hátrány a márkaépítésnél.
Milyen egy márkaépítő Adwords kampány?
A megjelenésre összpontosít és mindenhol jelen van. Nem kattintásra ösztönöz, inkább a logót és a cég rövid pár szavas bemutatkozóját égeti bele az agyakba. Ugyanezt teszik a reklámok is a TV-ben, csak milliós költ- séggel. Neked könnyebb lesz a dolgod, mert a legtöbb esetben gyorsan elérhető a 10 Ft alatti kattintási költség úgy, hogy hatalmas számú megjelenést kapunk mellette.
Kampányidőszakban arra kell törekedni, hogy minél alac- sonyabb legyen a kattintási konverzió és minél maga- sabb a megjelenések száma. Természetesen kell majd egy jól megjegyezhető egyszerű, de színes logó, ami kifejezi mivel is foglalkozol :-)
50% már kész, pár perc és nálad a könyvem!